O campanie roz

In anul 2002, Avon Cosmetics Romania a initiat campania impotriva cancerului la san, campanie  ce a dorit sa informeze despre ceea ce inseamna cancerul la san, sa educe si sa  faca constiente de gravitatea acestei boli peste 80% din femeile din Romania.

Cu ajutorul campaniei initiate de Avon si sustinuta de milioane de femei din toata lumea, s-au strans peste 450.000 de dolari care au fost donati catre institutiile oncologice din Romania, pentru tratamente.

Cancerul la san este o boala care face foarte multe victime in randul femeilor,anual, in Romania peste 6000 de femei sunt diagnosticate cu cancer la san. In lume, la fiecare trei minute o femeie este diagnosticata cu cancer la san, iar la 14 minute o femeie moare din aceasta cauza.

Rezultate:

In anul 2005, a avut loc primul mars roz din Romania, organizat pe 1 octombrie la Bucuresti, iar aici toti participantii au alcatuit conturul funditei roz- simbolul luptei impotriva cancerului la san.

S-au facut numeroase donatii catre spitalele din Romania, pentru tratamente si aparatura.

In 2007  campania educativa “1 din 8  femei-afla ca esti bine” a fost un real succes, Loredana Groza fiind cea care a compus special pentru aceasta campanie melodia “Afla ca esti bine!”. Tot  atunci s-a lansat si primul site oficial dedicate acestei campanii, www.stopcancerlasan.ro.

Aceasta campanie a castigat premiul  Best Innovative Media la AD’OR si leul de argint  la festivalul  Cannes- Lion, la categoria “Cea mai buna campanie  sociala” (aceasta a fost un premiu foarte important, caci a fost primul castigat de tara noastra la o competitie internationala).

In anul 2009 s-a finalizat constructia unei clinici de oncologie din Timisoara, unde in decursul unui an au fost tratate peste 1300 de femei cu aceasta boala.

Fundatia Renasterea s-a alaturat campaniilor initiate de Avon, sprijinind in anul 2009 proiectul   Diagnostic Mobil San si Col uterin.

O alta campanie impotriva luptei cu cancerul la san a fost “Afla ca esti bine- oglinda, prietena mea cea mai buna”. Aceasta campanie educativa a informat peste opt milioane de femei din mediul rural si urban, cu ajutorul voluntarilor, dar si prin suportul media.

A fost lansata si o campanie neconventionala numita “Avon Movie for Life”, din cadrul festivalului digital Kinofest, unde au fost realizate peste 26 de scurt-metraje pe tema cancerului la san.

In anul 2010 a fost lansata o alta campanie educativa intitulata “A promite inseamna a face! Promite sa mergi la control!”. Au avut loc marsuri ale promisiunilor in Cluj si Bucuresti.

Aceasta campanie a avut un mesaj diferit fata de cele anterioare care avea un mesaj de avertisment, acum mesajul fiind a fost unul mai optimist si mai usor de transmis mai departe.

Conceptul de “promisiune” a fost acum introdus si mesajele au fost transmise prin intermediul unor persoane publice  reale: Maia Morgenstern, Andreea Marin, Andreea Raicu, Beatrice Rancea, Crina Matei si Iuliana Tudor.

De asemenea,cinci femei care au invins in lupta cu aceasta boala, au vorbit despre acest lucru: Florentina Ilinca, Ana Siliste, Feldioara Simedre, Violeta Beja si Nicoleta Taranu.

Realitatea Tv, Magic FM si Radio Zu au fost parteneri media in promovarea campaniei. Promovarea s-a facut si in mediul online, prin intermediul site-ului, pe Facebook si Twitter.

Aceste campanii desfasurate in Romania  incepand cu anul 2002 au avut succes in randul femeilor din Romania, obiectivele Avon Romania fiind foarte clare si precise.

„I n 2010 am vrut sa implicam un numar cat mai mare de femei, sa le facem co-autoare ale campaniei. De aceea, prima intrebare a fost cum sa depasim bariera psihologica a publicului de a se asocia cu o campanie pe care scrie “cancer”.

Ideea de “promisiune” si instrumentele, in special online, pe care le-au avut femeile au fost esentiale pentru asta. Ca intotdeauna am avut vedete care ne-au sustinut si supravietuitoare ale cancerului, care ne-au ajutat sa facem cunoscute povestile lor si importanta controlului preventiv. Insa anul acesta nu au fost doar ele, ci si alte zeci de mii de femei care au facut “promisiunea pentru viata”, si-au publicat fotografiile pe site sau le-au transmis prietenelor de pe Facebook indemnul de a promite ca vor merge la control. Iar daca o sa ne uitam la varsta lor, o sa vedem ca o mare parte sunt mai tinere decat publicul nostru tranditional, adica femeile intre 30 si 55 de ani, care sunt cel mai sensibile la tema cancerului la san.”

Mihaela Nita
Coordonator campanii sociale – Avon Romania

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: