De prin lume…

Astăzi, trăim într-o lume în care cu toţii visăm să ajungem undeva departe, visăm la o carieră de succes, nu numai în ţară, cât şi în afara ei. Deşi cred că cei mai mulţi dintre tineri, dacă au posibilitatea să plece la studii sau după terminarea studiilor în străinătate, fac acest lucru fără a sta prea mult pe gânduri.  Studiile sau o carieră în străinătate sunt ceea ce visează majoritatea dintre noi. În aceste zile în care trăim, tehnologia a avansat destul de mult, şi am reuşit  să vorbesc pe e-mail şi pe messenger cu doi studenţi- prieteni- plecaţi în străinătate…


În 2006, la numai 14 ani,  Beatrice Simion a debutat în lumea modei din România, semnând cu MRA Models şi cunoscând o ascensiune rapidă, fiind cotată drept un model foarte bun. Pe podium trebuie să mergi bine, în pictoriale trebuie să pozezi excelent şi să joci un rol cât mai convingator în faţa camerei. Asta a făcut ca Beatrice să fie remarcată de mari designeri şi mari case de modă din străinătate, foarte rapid integrându-se şi în lumea modei dinafară.  A apărut pe coperta revistelor Elle, Cosmopolitan, Look, Tabu. Deşi este studentă la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor din Iaşi, Beatrice  îşi petrece majoritatea timpului în străinătate. În ţară vine doar pentru examene, de câteva ori pe an.  Ea mi-a răspuns la câteva întrebări prin intermediul e-mailului…

A.F.: De la ce vârstă ai intrat în lumea modelling-ului şi cum ai ajuns, cine te-a descoperit?

B.S.: Am intrat în această lume a modellingului de la vârsta de 14 ani. Se poate spune că am fost descoperită la Balul Bobocilor când am câştigat şi titlul de Miss Boboc. După care, am participat la un casting la o agenţie din oraşul meu, iar după câteva luni am ajuns la MRA Models, agenţie la care lucrez şi astăzi.

A.F.: Care sunt condiţiile pe care trebuie să le îndeplineşti pentru a deveni un model în România?

B.S.: De oriunde ai fi, ca să devii model trebuie să ai un trup perfect- înalţime, talie, bust- să ai personalitate, carismă, să fii disciplinat şi să fii foarte ambiţios.

A.F.: Care este cea mai bună parte a meseriei de model ?

B.S.: Cred că faptul că ai posibilitatea să călătoreşti mult. Eu ador să merg peste tot prin lume şi lucrând în acest domeniu al modellingului am avut şansa de a vedea cât mai multe ţări şi locuri de vis de peste tot. Dar, şi faptul  că îţi faci prieteni peste tot pe unde mergi, interacţionezi cu mulţi oameni, oameni din culturi diferite de ale ţării noastre. Eu iubesc aceste lucruri, lucruri care pe mine ma fac fericită şi pe care nu cred că le voi regreta vreodată.

A.F.: Pentru ce case de modă sau desingeri celebri ai prezentat şi care au fost cele mai spectaculoase şedinţe foto la care ai participat?

B.S.: Păi, de obicei toate şedinţele foto sunt spectaculoase. Fiecare e deosebită în felul ei. Ca să aleg doar una, cea care îmi vine acum în minte este şedinţa foto pentru revista Elle. Câţiva din designerii pentru care am prezentat sunt: Cătălin Botezatu,Irina Schrotter, Ingrid Vlasov, Iuliana Matei, Vivienne Westwood, Peter Jensen, Max Azria, Alice Roi, Rebecca Taylor, Chloé, Nina Ricci.

A.F.: Ce planuri ai pentru 2011? Vrei să te axezi numai pe lumea modei şi a frumuseţii sau doreşti să urmezi şi o facultate, un masterat?

B.S.: În acest moment este adevărat că ma axez foarte mult pe modelling. Am contracte foarte importante în lume, contracte semnate cu designeri şi case de modă de succes, pe care nu le-am putut refuza. Însă, în acelaşi timp sunt şi  studentă la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor de la Universitatea Cuza din Iaşi. Sunt studentă în primul an, dar ce-i drept  că foarte rar merg la cursuri, căci timpul nu îmi permite. Mereu iau cursurile de la colegi, învăţ şi mă pregătesc pentru examene. Contează mult să ai şcoală pentru că viitorul nu ştii ce îţi rezervă. Nu poţi fi model până la 50 de ani.

A.F.: Ce stil vestimentar abordezi în viaţa de zi cu zi?

B.S.: Stilul casual. Îmi place să ma îmbrac cât mai simplu şi mai comod; îmi plac pantalonii, imprimeurile şi desenele jucăuşe şi balerinii.

A.F.: Ce te-au invatat calatoriile prin lume?

B.S.: M-au învăţat să îmi preţuiesc mult mai mult familia şi prietenii şi, totodată, în toate călătoriile prin lume mi-am făcut mulţi prieteni de la care am învăţat extrem de multe lucruri noi.

Cu Victor  am vorbit puţin pe messenger despre viaţa lui de student din Anglia. Victor este student în anul trei la University of  York, în oraşul York din  nordul Mării Britanie. Am fost colegi de liceu, iar după terminarea liceului el şi -a dorit şi a avut posibilitatea să studieze în afara ţării.

A.F.: Hei, Victor, cum îţi aminteşti de anii de liceu?

V.: Anii de liceu… Îmi amintesc cu mare drag de ei, mă apucă des nostalgia vremurilor trecute, a anilor petrecuţi în Eminescu. Deseori stau şi mă gândesc la foştii colegi, mă întreb ce mai fac, cum s-au mai schimbat… Îmi amintesc cât de bine m-am distrat cu unii dintre ei,îmi amintesc de prietenii mei buni de acolo, îmi amintesc chiar şi de cei care mă enervau la culme uneori şi parcă mi- e dor de câte o ceartă cu ei, prin pauze. Ştii foarte bine că am avut o clasă frumoasă, unită  şi, de aceea, am foarte multe amintiri plăcute legate de anii de liceu.

A.F. : În prezent, eşti student în Anglia, la „University of York”, din oraşul York.   De ce ai ales să urmezi o facultate în străinătate şi nu în România?

V. : Am ales să urmez o facultate în străinătate pentru că mi- am dorit ceva nou în viata mea, m-am gândit că m-ar avantaja pe viitor acest lucru, având în vedere că  mi-aş dori o carieră în afara ţării. Şi fiindcă am avut această posibilitate, părinţii m-au susţinut moral şi financiar, am încercat. Şi uite că până acum am reuşit…

A.F.: În ce a constat admiterea la facultatea de acolo?

V. :  Nu a fost o admitere dificilă. Există un dosar de aplicaţie, pe care un candidat trebuie să îl completeze, cu datele lor personale, date despre interesele lor, lista opţiunilor, educaţie, CV,  scrisoare de intenţie, scrisoare de recomandare,  media de la bacalaureat trebuie să fie mai mare de opt, iar nota de la proba  bacului la matematică să fie zece.

A. F. : Sistemul educaţional britanic ţi se pare diferit de cel românesc?

V.:   Cred că sistemul britanic de învăţământ ar fi puţin peste al nostru. Se învaţă şi în România, dovadă fiind faptul că aici problemele au un grad mai scăzut de dificultate, o mare parte din programa anumitor obiecte am parcurs-o deja în liceu. În ceea ce priveşte capitolul proiecte, englezii stau mai bine. Au multe proiecte interesante, cu o finanţare mare, ceea ce ajută foarte mult studenţii să se dezvolte mai bine.

A.F.: Este scumpă viaţa de student în Anglia?

V.: Este scumpă, dar cred că pentru mine ar fi fost scumpă şi dacă eram student în Iaşi , Cluj sau Bucureşti. Cel puţin aşa am observat zilele astea, cât am fost prin Iaşi, Bucureşti şi Cluj. Îţi dai seama  că şi acolo îţi trebuie bani, mâncarea e scumpă, cu cazarea e ok, dar sunt şi pe acolo  atâtea de vizitat, atâtea locuri de distracţie. Deci clar că îţi trebuie bani.

A.F. : Cum ai reusit să te acomodezi cu viaţa de acolo?

V.: Am reuşit să mă acomodez cât de cât. Cu învăţătura e foarte ok. Mă descurc. Am făcut destulă matematică şi fizică în liceu şi acum mă avantajează asta. Însă, mi-e mai greu că îmi lipsesc foarte mult prietenii, distracţiile cu ei, familia. Dar, reuşesc să  trec peste…

A.F.: Acum că ai văzut cum se distrează studenţii în România, crezi că studenţii britanici se distrează mai bine decât studenţii români?

V. : Se distrează şi studenţii de acolo, însă tot mai faine sunt distracţiile studentilor români. Poate sunt eu mai subiectiv  dar când vine vorba de distracţie, tot românii sunt pe primul loc. Bine, e adevărat că ştiu să şi înveţe dar ştiu să se şi distreze…ceea ce e foarte bine.

Lasă un răspuns

