Eul meu virtual

În secolul în care trăim, putem spune că lumea virtuală a devenit o boală pentru mulţi dintre noi. În această lume, în doar câteva secunde, aflăm tot ceea se întâmplă pe glob, ne informăm foarte rapid şi uşor, socializăm şi legăm mereu prietenii- într-un mod foarte uşor.

De multe ori, ne punem întrebări de genul “ cine suntem noi  în această lume virtuală?”.  Răspunsul e foarte uşor de aflat. Cu un simplu search pe Google  aflăm imediat unde ne situăm în această lume.  Aşa am făcut şi eu. Se deschid  câteva link-uri. Apar în listele liceului la care am învăţat,  facultăţii la care sunt acum şi pe site- ul agenţiei Cuzanet cu ştirile postate în decursul anului doi. La această agenţie de ştiri am făcut practică anul trecut, iar la sfârşitul fiecărui articol îmi apărea numele.

În ceea ce priveşte reţelele sociale, nu sunt înregistrată decât pe Facebook, însă nu apar atunci când dau cautare pe Google pentru că am pus restricţie. Consider că uneori e bine să fim mai prudenţi şi să nu postăm oriunde, oricând şi oricum anumite lucruri- avem dreptul la intimitate.

Făcând referire la ultimele statistici apărute în lume, Facebook-ul este astăzi o putere dominantă  iar noi, tinerii, suntem cei mai vulnerabili. De un an am acest cont pe Facebook şi deocamdată nu pot renunţa la el deoarece  de multe ori este necesar, distractiv şi mă ajută să ţin legătura cu foarte multe persoane, din diferite colţuri ale ţării şi ale lumii.

Să “întreţin” profilul pe Facebook îmi ia timp uneori pentru că mereu trebuie să fiu atentă  la poza de profil, la celelate fotografii postate sau  la albumele pe care le deţin.  Informaţiile apărute pe Facebook despre mine sunt reale si nu pot fi văzute decât de prieteni.

Chiar dacă avem nevoie şi de această lume virtuală, nu trebuie să uităm de lumea reală în care trăim, nu trebuie şi nu putem să o abandonăm. De foarte multe ori  pe Facebook, Twitter sau Myspace persoana respectivă poate fi alta, nu poţi fi sigur de sentimentele,trăirile  sau gândurile pe care le exprimă acolo. De aceea, este foarte important să nu pierdem contactul cu lumea reală, să încercăm să socializăm la fel şi în realitate.

Lasă un răspuns

